5. 8. 2017

2.4. Vízum. A dál? / Visa. And next?

CZ
No jo, mám trochu zpoždění. Ale opravdu jenom maličko. Trošku... Trošičku...
Dobře, asi bych mohl začít psát. V tomto článku se dovíte něco málo o mé účasti ve velmi rozšířené hře, zvané "Získej své vízum!"
Ono v podstatě není moc o čem psát - tak jako většina lidí má se hrou nějaké problémy (špatné naprogramování, ztráta dat atp.), mně se skoro všechny vyhnuly velkým obloukem. Jediný zádrhel byl v tom, že jsem jeden papír přeložil s malou pomocí Google překladače, což jsem neměl dělat... a teď pěkně od začátku: všechny papíry, které jsem pro vízum potřeboval (a taky hromada dalších) mi přišly na začátku prázdnin. A ještě ten samý den jsem udělal tu chybu s překladačem. Dopadlo to tak, že jsem zjistil, že na "Carta Invitación" je špatný letopočet. To pravda byla, chyba se stala jinde - se svou nevelkou znalostí španělštiny jsem si myslel, že ten papír (který nepřišel v anglické verzi) potřebuju jako potvrzení pro ambasádu. No a ono ne. Jenže to jsem zjistil až o nějakou dobu pozděj, takže to chvíli vypadalo, že se ambasáda bude muset odložit na neurčito.
A tady skončily veškeré problémy. Když jsme přijeli na ambasádu, jen jsem vyplnil jeden papír, prošel krátkým pohovorem s konzulem a pak nás poslali zaplatit poplatek za vyřízení víza. Ten je 36 dolarů, takže žádná hrůza. Sranda je, že se musí zaplatit v hotovosti a jak jinak, než právě v dolarech. Takže jsme to vzali zkratkou přes směnárnu, kterých je v Praze naštěstí dost.
Když jsme se potom na ambasádu vrátili, nalepili mi vízum do pasu a popřáli šťastnou cestu.

Oproti tomu, co jsem četl, mi to připadá trošku... no prostě moc jednoduché. Ne že by mi to vadilo, nebo bych dokonce chtěl nadávat, že mi někdo kazí zábavu, ale dost mě to překvapilo.
Hlavní je, že VÍZUM MÁM!!! a kromě toho mám i letenku, pojištění a tolik dárků, že to prostě do kufru nemůžu narvat. Respektive už brzo se uvidí, jestli se mi do kufru všechno vejde.

A slibuju, že další článek bude dřív. Už proto, že to bude příspěvek o tom, jak vypadá cesta z Kroměříže do Mazatlánu. Cesta přes Amsterdam a Ciudad de México. Cesta, která začne už devátého. ¡Adios!



EN
Yes, I'm a little late. But really only a little. A little bit...
Well, I guess I could start writing. In this article, you will learn a little about my participation in a widespread game called "Get your visa!"
Basically, there's not much to write about - as most people have some problems with the game (bad programming, data loss, etc.), in my game, everything was correct. The only trouble was that I translated one paper using Google translate, which wasn´t the best idea... so now from the very beginning: all the papers I needed for a visa (and a lot of others) I received at the beginning of the holiday. And the same day I made the mistake with translating. I discovered that on "Carta Invitacion" there is a bad year (2016/17). That was true, the error became somewhere else - with my small knowledge of Spanish, I thought that paper (which came only in the Spanish version) I need for the embassy. Well, I didn´t need it...
And here all problems ended. When we arrived at the embassy, I just filled out a paper, passed through a short interview with consul and then they sent us to pay a fee for processing visa applications. It is 36 US dollars, so no horror. Funny is that you must pay in cash, and how else than just in dollars. So we took a shortcut through an exchange office, which is in Prague on every corner.
When we then returned to the embassy, they stuck my visa in the passport and said farewell.
In contrast to what I read, it seems a bit... just too easy. Of course, I don´t want any complications, but it surprised me a lot.
The main thing is that I HAVE MY VISA!!! and besides, I have airplane ticket, insurance and so many gifts that it simply can not be stuck in my case. Well, pretty soon I'll see if I can fit everything there.


And I promise that the next article will be sooner. It will be an article about how the journey from Kroměříž to Mazatlán looks.  The journey via Amsterdam and Mexico City. A journey that will begin on the 9th August. ¡Adios! 

Žádné komentáře:

Okomentovat